niedziela, 1 lutego 2015

najszybsze wegańskie ciasto marchewkowo-owocowe

No i co niby podacie swoim gościom, którym spada gwałtownie poziom cukru? Co spożyjecie do popołudniowejv kawy lub herbaty?


Czyż ciasto marchewkowe o obniżowje zawartości cukru nie będzie idealne na taką okazję?!Nie cierpi po nic sumienie, boczki nie ociekają tłuszczem no i nie mamy dużo do zmywania. Jest to mój autorski przepis wynikły z tymczasowego braku części składników na standardowe ciasto marchewkowe no i oczywiście wilczego głodu na coś słodkiego.

Składniki na tortownicę ok 21-23cm

400 g mąki wielozbożowej 
3/4 szkl. czegoś bardzo słodkiego (ja pomieszałam słodzik z cukrem brązowym i miodem)
3/4 szkl. oleju słonecznikowego
ok  2 szkl. marchewki startej na cienkich oczkach
1 duże winne jabłko starte na papkę
1,5 banana startego na papkę
3 czubate łyżki zmielonego siemienia lnianego
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
3 czubate łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka przyprawy korzennej, do piernika lub innej tego typu
ok 90 g posiekanych orzechów włoskich lub migdałów (ja akurat nie miałam więc dodałam nerkowca) 

W misce wymieszać suche składniki (poza orzechami). Dodać do tego składniki mokre i smiksować mikserem. Dodać posiekane dość grubo orzechy i wymieszać łyżką. Piekarnik rozgrzać do temp. 180 stopni C. Tortowinicę wyłożyć papierem do pieczenia, wylać ciasto i wstawić do rozgrzanego piekarnika na ok 45 min. Ciasto po wystygnięciu można posypać cukrem pudrem lub udekorować polewą z mleczka kokosowego (gęsta masa z mleczka kokosowego + 2 lyżki soku z cytryny + 2 łyżki cukru pudru). 
Jest bardzo wilgotne nawet na drugi dzień







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz